Popüler Yayınlar

2015'de Nereler deydik?

Ocak-2015
Adana

Adana her zaman görmek istediğim bir şehirdi. Şehri gezmek ve yılın ilk koşusunu koşmak için 3 Ocak da Adana ya gittim. Ayrıca koşunun isminin Adana Kurtuluş Maratonu olması, insanlarını ve yemeklerini ana yurdunda görmek isteğimde Adana ya gitmemde etkili oldu. Adana havaalanından öncelikle yarış kitlerimi teslim almak için Gençlik Spor İl Müdürülüğüne gitmem gerekmekteydi. Havaalanın çıkışında yer alan otobüse binmek için bilet almam gerekiyordu fakat bilet alabileceğim bir yer yoktu. Koşu için Adana ya geldiğimi öğrenen şöförün 'İstanbul dan gelmişin, misafirimizsin' demesi ile bilet almadan merkeze ulaştım. Yarış kitimi aldıktan sonra, start noktasına yakın olan İbis otele yerleşip cumartesi günü gezmeye başladım.

İlk durağımız Kazım Büfe; Türkiye'nin en iyi 10 büfesi içinde yer alan Kazım büfede muzlu süt içerek turumuza başladık.
Daha sonra Atatürk Parkı, Merkez Parkı, Sabancı Camii, Adana Taş Köprü,Ulu Camii, Büyük saat kulesini  gezdikten sonra Kazancılar çarşısında kebabımızı da yedikten sonra otelimize yerleşiyoruz.
Pazar günü ilk yarı maratonu koşmak için Merkez park ta yerimizi aldık. Parkurun ilk kısmı ilk gün gezdiğim yerleri geçtikten sonra taş köprünün üzerinden geçip baraj gölüne kadar gidip, diğer taraftan dönüp merkez park ta tamamlandı. İlk yarı maratonu mu bu güzel şehirde koşmuş oluyorum. Pazar günüde kebabımızı yiyip ben İstanbul'a kardeşim işe Gaziantep e geri dönüyor.

Şubat-2015
Yalova-Bursa
Şubatın ilk 2 haftası kış tatili için Armutlu-Yalova daydım. Armutlu ya geldiğimiz her sene olduğu gibi bu sene de bir günümüzü Bursa da geçirdik. Unesco dünya mirası listesinde yer alan ve Kınalı kar dizisiyle ünlü Cumalıkızık Köyü. Ahşap evleri, ev yapımı reçelleri ve daracık güzel yollarıyla Safranbolu tadında bir köy. Daha sonra Bursa merkez de Osman Gazi ve Orhan Gazi türbelerini ziyaret edip Ulu camide soluklanıyoruz. Ulu caminin olduğu caddenin üstünde yer alan kebapçıda iskender, ender de ekmek kadayı ile Bursa gezimizi sonlandırdık.

Mart-2015
Antalya
Antalya maratonu için cumartesi gününden Antalya daydık. Antalya da arkadaşımız Ahmet in rehberliğinde öncelikle yarış kitlerimizi alıp turumuza başlıyoruz. Antalya merkez, kale içi, falezler, ve şelaleri gezdikten sonra Şişçi Ramazan da  muhteşem tatlar ile günümüzü tamamladık. Pazar günü yarı maratonu koşup İstanbul a geri döndük.

Mayıs-2015
Balıkesir
1 Mayıs tatilinin cuma gününe denk gelmesi nedeniyle sabah erken saatlerinde Yenikapı dan Bandırma ya deniz otobüsü ile geçiyoruz. Bandırma da kahvaltımızı yapıp kısa bir yürüyüşten sona otobüs ile Erdek e geçtik. Burada 3-4 saatlik sahil turumuzdan sonra Bandırma ya geri dönüp konaklayacağımız Balıkesir Merkez e geri döndük. ertesi gün 2 yıl boyunca kaldığım Balıkesir Merkezde arkadaşlarımızla gezip eski güzel günleri yad ettik. Pazar günü erken saat te çok sevdiğim ve daha önce de bisiklet ile gittiğim Cunda-Ayvalık a doğru yola çıktık. Pazar günümüzü Ayvalık ve Cunda da gezdikten sonra yine Bandırma üzerinde İstanbul a geri döndük.

Haziran-2015
Edirne
Edirne dostluk yarı maratonu için haziran ayında kalabalık bir ekip ile beraber Edirne deydik. Edirne de otelimize yerleştikten sonra ilk durağımız meşhur Aydın Ciğercisi idi. Daha sonra Meriç nehrinin kenarında akşama kadar arkadaşlar ile oturduktan sonra, merkeze dönüp akşam yemeğimizi yiyoruz.  Mimar Sinan ın muhteşem eseri Selimiye camii nde günümüzü tamamlıyoruz. Pazar günü sabahın erken saatlerinde maraton start noktasında ekip olarak yerimizi alıyoruz. Parkur Selimiye camii nin önünden başlayıp, Meriç nehrinin üzerinden geçip Yunanistan sınırından içeri girip 500 mt lik bir Yunanistan ziyareti sonrası tekrar Türkiye sınırından geri dönerek başlangıç noktasında son buluyor. Edirne deki bu gezimizi büyük bir arkadaş gurubu ile gitmemiz, Yunanistan sınırından geçiş ve sınır köylerinde ki güzel insanların desteği ile unutulmayacaklar içinde yerini aldı.

Temmuz-2015
Amasra-Bartın / Pınarbaşı-Kastamonu
Ramazan bayramı tatili nedeniyle 3 günlük bir tatil için Amasra ya gittik. Amasra Fatih Sultan Mehmet in Çeşm-i Cihan (Dünyanın gözbebeği) diye nitelendirdiği küçük bir Karadeniz sahil kasabamız. Kemere Köprüsü, Sormagir Kalesi, Şehir merkezi, güzel sahilleri aklımızda kalanlar. Memleketimize 100 km uzaklıkta olmasından dolayı Bayramı köyümüzde geçirmeye karar verdik. Bayramın 1. yada 2. günü köyümüzde yemek düzenlenir ve komşu köylerden gelen kişiler ile hep beraber bayram yapılır. Bu geleneğimiz yıllardı süregelen bir gelenektir. Bu yolla köylüler hep beraber bayram yaparlar.

Ağustos-2015
Kırıkkale / Abant-Bolu
Ağustos ayında arkadaşımın düğünü nedeniyle hafta sonunda Kırıkkale ye doğru yola çıktık. Ankara dan kardeşimi alıp Kırıkkale ye geçtik. Kırıkkale de düğünümüzü tamamladıktan sonra otelimize geçtik. Pazar günü dönüş için Abant gölünde piknik yapma planımız olduğu için erkenden ola çıktık. Abant gölünün muhteşem manzarısını değerlendirip piknik yapıp aynı zamanda etraını bir tur koştum ve İstanbul a geri döndük.

Ekim-2015
Amsterdam / Hollanda
Amsterdam a ilk tam maratonumu koşmak için 17 ekimde arkadaşlarımızla beraber gittik. Cumartesi günü merkezde kısa bir tur atıp makarnalarımızı yedikten sonra hostelimiz de dinlenmeye geçtik. Pazar sabahı erken saatlerde start noktası olan Amsterdam Olimpiyat stadında yerimizi aldık. İlk maratonu mun hikayesine burdan okuyabilirsiniz. bir-hayalin-pesinde-ilk-maraton
Maraton koşarken çoğu turistik yerleri görme fırsatınız oluyor. Amsterdam da 3 gün boyunca Dam meydanı, kraliyet sarayı, çiçek pazarı, Rembrandt Meydanı, Eski kilise, Anne Frank evi, Müzeler bölgesi, vondelpark, kırmızı fener sokağı ve sayamadığım daha bir çok yeri görme fırsatım oldu. Özgürlüklerin şehri Amsterdam a ikinci kez gitmiş oldum. Amsterdam gezim hakkında ayrıntılı yazı yakında blokta olacaktır.

Volendam / Hollanda
Amsterdam a çok yakın olan bu balıkçı kasabasına günü birlik gitmek için Amsterdam merkez istasyonun arka tarafında yer alan otobüse bindim. Çok güzel bir yolculuktan sonra ulaştığım bu güzel kasabayı hepinizin görmesini tavsiye ederim.

Paris / Fransa
Paris de Pantheon a yakın bir hostelde konakladım. 4 günlük Amsterdam tatilinden sonra uçak ile Paris e geçip 4 gün boyunca aşağıdaki yerleri görme fırsatım oldu.
Eyfel kulesi, Panteon, Louvre Müzesi, Notre-Dame Katedrali, Louvre Müzesi, Zafer Takı, Orsay Müzesi, Pont Des Arts, Paris Merkez Camii, Cafe des 2 Moulins (Amelie'nin kafesi), Sacre Coeur, Moulin Rouge, Pere Lachaiese (Ünlüler mezarlığı), Sen nehri, Lüksemburg Bahçesi, Şenzelize Caddesi, Concorde Meydanı.
Paris bir daha gitmek isteyeceğim şehirler arasında yerini aldı. Özellikle Louvre müzesinde geçirdiğim bir gün inanılmaz bir deneyimdi. Paris gezim hakkında ayrıntılı yazı yakında blokta olacaktır.

Roma-Vatikan / İtalya
Paris tan sonraki durağım her yolun çıktığı Roma idi. Roma da Termini tren istasyonuna yakın bir hostelde kaldım. 3 gün boyunca Roma da görme şansını yakaladığım yerler.
Kolezyum, Roma Forumu, Trevi Çeşmesi (Aşk çeşmesi), Pantheon, İspanyol merdivenleri, Vatikan, Castel Sant Angelo, Santa Maria Bazilikası, Trastevere.
Romanın her yerinde tarihi her noktanıza kadar hissediyorsunuz. Ayrıca sokakların küçük küçük meydanlara çıkması ayrı bir tat katıyor. Bu meydanların en en güzeli bence Navona meydanı idi. İtalya denince akla yemek kültürü geliyor. Pizza, makarna, dondurma ve tramisu yenmeden dönülmemeli. Roma-Vatikan gezim hakkında ayrıntılı yazı yakında blokta olacaktır.

Floransa-Pisa / İtalya
Roma dan sonraki durağım Floransa idi. Floransa ya Roma dan yaklaşık 2 saatlik bir tren yolculuğu ile ulaştım. Merkeze yakın bir hostele yakın bir hostele yerleşip Floransa turuna başladım. Uffizi galerisi, Duomo katedrali, Vecchio Sarayı, Ponte Vecchio, Michelangelo tepesi, Floransa da gördüğüm yerlerdi. Floransa da kaldığım 2. günümde Pisa şehrine tren ile gidip Pisa kulesini görme fırsatım oldu. Floransa da beni en çok etkileyene Duomo katedrali idi.  Floransa ve Pisa gezim hakkında ayrıntılı yazı yakında blokta olacaktır.

Venedik/İtalya
Floransa dan tren ile Venedik e geçtim. Venedik te San Marco meydanına çok yakın bir hostel de 2 gün boyunca kaldım. Venedik in sokaklarında kaybolmamak mümkün değil. Fakat kaybolduğunuza hiç üzülmüyorsunuz. San Marco meydanı, San Marco bazilikası, Dükler Sarayı, Büyük kanal, Accademia köprüsü, Ahlar köprüsü, Murano ve Burano adaları Venedik ten akılda kalanlar. Venedik de tren istasyonun dan çıkınca hissettiğim duyguları tarif etmem bile mümkün değil. Venedik gezim hakkında ayrıntılı yazı yakında blokta olacaktır.

Venedik ile 16 günlük Avrupa turum son buldu.

2016 yılı için planlanmış gezilerim sırasıyla Adana-Rize-Trabzon-Antalya-Viyana-Berlin.

Daha çok gezeceğimiz, hayallerimizi gerçeklşetireceğimiz bir yıl oması dileğiyle. Yeni yılınız kutlu olsun.